991348334210228
Loading...

Vanilya İnfüzyonlu Buğday Özü Yağı



Hazır kış gelirken çatlayan dudaklarımda kullanabileceğim bir yağ ararken zengin içerikli buğday özü yağını kullanmalıyım diye düşündüm.

İlk önce biraz buğday özü yağı ile ilgili bilgi vermek isterim. Bu yağ etkili bir nemlendirici olarak cildiniz tarafından kolayca emilir. Cilde uygulanıldığı zaman, buğday özünde yer alan A vitamini, D vitamini, B vitaminleri, antioksidanlar ve sağlıklı yağlı asitlerin cildinize geçmesini sağlarsınız. Bu besinlerin kuru ve çatlamış cildi iyileştirmesi yanında aynı zamanda yara önlemeye yardımcı bir etkisi de vardır. Buğday özü yağı, cilt hasarını azaltmak için serbest radikallerle savaşır, sağlıklı kolajen oluşumunu destekler ve hatta cilt tonunu korumaya yardımcı olur, ayrıca zengin bir E vitamini kaynağıdır.

Siz de eğer bir yağ kullanıcısıysanız kimi yağların aslında çok hoş kokmadığını farketmişsinizdir. Buğday özü yağı çoğu yağ ile karşılaştırıldığında kokusuz denilebilecek seviyede bir kokuya sahip. Vanilya aroması ile infüzyon edildiğinde karmaşık bir koku çıkmaz diye hayal ederek başladım işe..

Temel Yağlara Nasıl İnfüzyon Yapılır?

Temel yağları bir çok bitkiyle sıcak veya soğuk infüzyon yöntemleriyle zenginleştirebiliriz. Infüzyon yağlar, saf bitkisel esaslı temel bir yağa seçilen bitkinin batırılarak sıcak veya soğuk bir şekilde temas ettirilerek bitkinin yağda çözünülebilen kısımlarının yağa geçmesiyle elde edilir.
Çoğunlukla masaj yağları gibi haricen kullanılır, ya da krem, merhemlerin bazı olarak. İnfüzyon yağlar tamamen kullanıcı dostudur, evdekolaylıkla yapılabilir ve uçucu yağlar ile karıştırılmamalıdır.

Ben aromasından dolayı çok sevdiğim vanilyayı seçtim. 2 vanilya çubuğunu küçük parçalar olacak şekilde doğradım ve çoğu marketten bulabileceğiniz çay filtresi (çay poşeti) içine doldurdum. Burda amacım işim sonlandığında yağ ile vanilya çubuğunu ayrıştırmada kolaylık olmasıydı. Ben soğuk infüzyon yöntemini uygulayarak çay filterisini yağ şişesinin içine daldırıp hava almayacak şekilde sıkıca ağzını kapatarak 4-6 hafta kadar bekledim. Soğuk infüzyonda kaynatma olmadığı için yağ özütüne zarar gelme ihtimali çok daha az olduğu için bu yöntemi uyguladım. Eğer vaktiniz darsa ya da o kadar bekleyemem sabırsızım diyorsanız içine su koyduğunuz tencerenin üstüne diğer bir tencere koyarak yağı ve poşetteki vanilyayı kısık ateşte 2-3 saat kadar kaynatın.

6 haftalık sürem geçti ve muhteşem bir koku beni bekliyordu! Beklediğime değdi doğrusu.. Bir sonraki hedefim bu bazla güzel bir dudak balmı yapmak.

Peki siz hiç infüzyon denediniz mi? Yorum yaparak günüme renk, vizyonuma katkı sağlayabilirsiniz :)
Kendin Yap (DIY) 912945855233183929

Yorum Gönder Default Comments

emo-but-icon

Ana Sayfa item